Comunicarea la RATB

Comunicarea la RATB

Vorbeam de curand despre civilizatie in care includeam si grija in proiectarea indicatoarelor. Tocmai m-am lovit de curand de un alt contra-exemplu de civilizatie la RATB.

Tramvaiul 32 nu mai circula pana la Piata Unirii, s-a intamplat ceva cu sina de tramvai, exact langa rond. Pana aici nimic deosebit, se mai intampla.

Totusi, sunt deja 6 zile de cand nu mai circula pe la Unirii, si nu a aparut niciun afis care sa informeze calatorii asupra problemei. Cei care ajung prima data acolo asteapta 10-15 min pana isi dau seama ca este ceva in neregula, apoi trebuie sa intrebe in jur ce s-a intamplat, sa afle ca tramvaiul 32 poate fi luat totusi de la urmatoarea statie.

Daca mergi spre Piata Unirii, singura indicatie este un afis "intoarce la Sura Mare" pus in fata tramvaiului. Eu unul am scapat cartonul in prima zi. Afisajul electronic continua sa afiseze "Piata Unirii", ca deh, am dat banii pe afisajul electronic ca sa punem cartoane cand trebuie schimbat ceva.

Mi s-ar parea util chiar sa spuna vatmanul in tramvai cand isi schimba directia. Calatorii mai in varsta mai ales nu au timp sa observe ce scrie pe carton cand tramvaiul se apropie, mai ales ca este singurul tramvai care circula pe acolo. Eu unul am vazut ca cobora multa lume si m-am gandit prima data ca e vreo sarbatoare religioasa la Mitropolie. Noroc ca am auzit pe cineva vorbind.

Ca sa scurtez :

- mi se pare lipsa de respect din partea RATB sa nu afiseze un anunt pentru cei care ajung prima data in statia 32 Unirii. Nu suntem telepati.

- mi se pare lipsa de interes felul in care este anuntata devierea tramvaiului. Nu e suficient ca 80% din calatori sa stie pentru ca au patit-o zilele trecute

- as vrea sa vad si eu un inceput de proces tehnologic la avarie. S-a inconjurat locul cu panouri si apoi nici o miscare de atatea zile. Un termen estimativ de rezolvare nu se poate da ?


Mi se pare o chestiune de civilizatie ca RATB sa comunice calatorilor despre schimbarile care ii afecteaza pe toate canalele disponibile. Un efort mic salveaza o gramada de timp unor oameni care poate sunt deja in intarziere. Sa nu mai vorbim de faptul ca respectivii calatori chiar au platit pentru un serviciu de care nu mai beneficiaza complet, sa-i anunti e un minim gest de respect.

RATB, fii te rog partenerul nostru pentru un transport civilizat !


Republicarea articolelor este permisa cu citarea autorului