De ce am renunţat la Facebook

 De ce am renunţat la Facebook

 Nu, nu este vorba (încă) de mine. Reproduc mai jos discuţia cu un prieten care a făcut pasul acesta. Am primit permisiunea lui pentru publicare. Textul este în original, nu a fost gândit pentru publicare.

  M (eu) :
 Am auzit de decizia ta de a şterge contul de Facebook. Mi se pare
interesantă şi curajoasă, mi-ai putea spune ce te-a determinat să o
faci ?

Apropos, un coleg se plângea că a vrut să download un program beta şi

nu a putut pentru că i se cerea să se logheze cu ... contul de
Facebook. Ai grijă, big brother te-a luat la ochi deja ;)


A : 
Pai deja facebook arata ca a devenit o problema atunci cand decizia de a-mi sterge contul atrage un comentariu de tipul "un act curajos" :))

Problemele sunt mai multe si tin de lipsa de customizare a anumitor chestii printre altele. In plus, acum cateva sapt mi-am facut curatenie in prieteni si am sters aproape tot ce era mai mult sau mai putin inutil (cunostinte cu care nu aveam nici o treaba, colegi de clasa de care nu-mi pasa, si multe alte junk-uri acumulate de-a lungul timpului). Bineinteles idiotul de facebook a inceput sa ma recomande (din nou) la cei pe care-i stersesem si m-am trezit cu mesaje de genul "de ce nu mai esti in lista mea de prieteni/de ce m-ai sters" variind de la normale/mirate la ironice. Asta a cam pus capac, cuplat cu faptul ca primeam cereri de eventuri de la diversi prieteni pe care nu le puteam filtra, chiar daca ma interesau alte lucruri pe care le ziceau dar si faptul ca m-am saturat sa citesc comentariile oamenilor in general (ar fi de discutat si despre asta...). Intr-un fel ar fi si problema cu telefoanele de ziua ta pe care facebook o duce la extrem facand din urarile de ziua de nastere o obligatie aproape si oricum, aducandu-le in zona derizoriului. Ar mai fi si miile de aplicatiile idioate care mi-au luat luni sa le filtrez pe toate sa am si eu o lista de update-uri nepoluata. Si tot mai apareau din cand in cand chestii noi :) M-a dezgustat destul de mult deci si faptul ca am luat parte la aceasta chestie nu-mi mai parea ca aduce vreo valoare. 

(in paranteza fie zis, mi-am facut curat si in lista de id-uri de messenger, am sters 184 contacte :)) Mai am vreo 25 acum. Le-am salvat intr-un mail presupunand ca imi mai trebuie vreodata sa dau de cineva sters dar sunt sanse minime. Asta ca sa vezi cum creeaza retelele de socializare/mess o nevoie de "comunicare" care de fapt nu exista sau nu la asa nivel pe cat am crede... )

Putem adauga la cauze si articolele tip conspiratie anti-privacy (nu ca as scapa, daca nu stii oricum prin toate butoanele de Like care sunt peste tot pe toate site-urile facebook ne poate track-ui comportamentul web chiar daca nu avem cont si nu il poate lega de o persoana anume.. ). Nu scapam prea curand de big brother dar eu unul macar simt ca am facut ceva. Ma si deranjeaza pentru ca erau unele lucruri bune acolo, dar putine in comparatie. As vrea un facebook mic doar cu prietenii mei si care sa nu vrea sa ma recomande ca prieten la tot globul :) 

sunt curios de ce ti se pare un act de curaj 

p.s. raman fidel google in schimb, au servicii placute, interesante si utile desi incep si ei sa mearga acolo unde eu nu vreau sa mearga :)

M:
Curajul vine din faptul că acţiunea este un pic împotriva valului,
dar simt şi eu o suprasaturare.  De fapt folosesc Facebook mai mult ca
broadcast pentru articole, nu prea citesc oricum.
 Sistemul de cookie-uri oricum funcţionează peste tot. Un coleg a
primit pe email o ofertă emag "thank you for you interrest in X".
Intrase pe emag să se intereseze de produs dar fără să fie logat pe
contul lui. A descoperit că avea un cookie pus de emag unde se spunea
inclusiv oraşul. Deci ... use "incognito mode", te pot track-a doar de
pe IP.
 Există şi un episod SouthParc care ironizează Facebook.
 P.S. Dacă vrei te pot şi publica pe blog, "De ce am renunţat la
Facebook" sună foarte bine.


A:
da, nu am nimic impotriva, chiar voiam sa-ti propun. desi ideile sunt foarte alandala, mai bine le cizelezi, adaugi comentarii de-ale tale care sigur sunt interesante si faci "de ce ai renunta la facebook". 
episodul de southpark e f. tare :)


Încheiere

 Până la urmă nu am mai cizelat nimic, să aibă aroma de autenticitate. Ca şi comentariu aş zice că un actor economic inteligent (Facebook este agent economic!) ar trebui să ştie când să se oprească, altfel se ajunge la suprasaturare.

 Temporar există o rezervă de interes, dar când oamenii vor obosi/claca, reculul va duce totul sub nivelul "maxim sustenabil", ca în orice bulă economică.

 Este ca şi cum ai construi locuinţe într-o veselie doar cu gândul că cererea e încă mare, fără să iei în calcul că în curând fiecare familie va avea câte o casă, unii vor avea deja două şi nu va mai exista cerere.