Garanţia la Asus


Garanţia la Asus

 Am avut nişte probleme cu laptopul Asus K52JR şi am apelat la garanţie, de unde şi preocuparea mea dintr-un post recent, era cumpărat de la Emag. A fost un pic vina mea, am făcut un downgrade de bios care a eşuat. Am folosit tool-ul Asus din bios - EasyFlash, despre care am aflat apoi că are unele probleme când citeşte de pe partiţie NTFS. A dat un warning că nu recunoaşte "bios signature" dar m-am bazat că dacă nu merge face rollback. Nu a făcut rollback, a murit put şi simplu, nu s-a mai aprins nici măcar ledul de charging, deci nu încercaţi asta acasă. A trebuit schimbată placa de bază !


Forum Asus

 După ce am încercat toate trick-urile posibile de pe Internet fără succes, am încercat pe forum Asus unde aveam cont de "VIP" cică, le-am spus că a eşuat downgrade-ul de bios şi le-am cerut o procedură de fallback. După 3 zile mi-au răspuns să mă adresez la service (nu m-au mai trecut prin Emag).


Predarea la service

 Am mers la "Euro Service Center" (R.H.S), undeva pe strada Pipera 55B, cu factura şi carnetul de garanţie. La intrare noroi şi gropi, un TIR se clătina aproape să se răstoarne. Nu există clar marcat numărul. Este următoarea intrare "fără număr" pe stânga, după cea cu sensuri unice.

 La service o doamnă aproape amabilă, dar având o urmă de greaţă în voce când încercam să fiu proactiv şi să o ajut :  "AAACUM vă iau datele...!". S-a amabilizat apoi treptat, îi mai lipsea doar un pic pentru a deveni o experienţă agreabilă.

 M-a întrebat dacă este laptopul aprins şi i-am spus că nu porneşte. A notat asta şi fericit, n-am mai intrat în detalii despre cum s-a întâmplat.

 La modul formal lucrurile au fost ok, mi-a explicat că nu trebuie ambalajul pe care m-am chinuit să îl păstrez cum scrie prin prospecte. M-a întrebat dacă am date importante şi mi-a explicat că nu garantează că le pot salva. Mi-a dat un proces verbal de primire şi mi-a spus termenul de rezolvare, că pot suna...

 Dacă e cineva interesat de external review, predarea s-a petrecut pe 6 mai 2011, în jurul orei 10:00. I-aş da nota 8 pentru lipsa de "zâmbet" din voce.

 Am primit email că laptopul a intrat în service. După câteva zile am primit email că laptopul a fost reparat. Nu era foarte clar dacă este gata să-l ridic şi de unde. Am sunat şi cineva mi-a spus cam neconvingător că dacă am primit email pot să vin să-l ridic.


Recuperarea

  Am fost în acelaşi loc şi sunt fericitul posesor al unui laptop funcţional din nou ! Se pare că au schimbat întreaga placă de bază. Carcasa, ecranul şi bateria (semnate discret de mine) sunt cele originale. Din păcate ţârâitul fin de "bobină" nu a dispărut, am văzut că e o problemă generală a acestui model (Asus K52JR). Ori nu s-au priceput reparatorii să diagnosticheze, ori nu există o procedură de resetare a biosului, ceea ce mi se pare jenant în deceniul biosului dual.

 Doamna de la ghişeu chiar a zâmbit, nu la mine însă. Ca şi profesionalism a fost foarte ok de la un capăt la altul, păcat că e cam intolerantă cu orice nu se face în ordinea ei prestabilită. Adică e ok să le facă cum ştie ea, dar poate să explice mai amabil.

 Per ansamblu, garanţiei îi dau o bine-meritată notă de 9, mi-au pus chiar un şurub care lipsea, datele pe disk sunt intacte, nu văd urme de zgârieturi, etc. Partiţia de Linux a necesitat check.


 Concluzie

 Remarc din nou că o firmă cu pretenţii (nu neapărat cea mai scumpă) face diferenţa nu atât când produsul merge, ci mai ales când ai probleme.

 Am înţeles că au şi service post garanţie (contra cost) la acelaşi sediu. De reţinut.