Returnarea produselor la Emag


Returnarea produselor la Emag

 Am fost la Emag Crângaşi pentru un mic gadget. Pe drum am întâlnit un domn şi un adolescent care doreau să returneze un monitor HD Samsung care făcea un zgomot. Era sâmbătă 7 mai, puţin înainde de ora 14:00.

 Până s-au învârtit ei să afle unde trebuie să se adreseze s-a făcut 14:10, iar programul la service se termina la 14:00. O doamnă i-a spus prin uşa întredeschisă că s-a închis.

L-am sfătuit să depună o cerere scrisă cu număr de înregistrare şi ştampilă dacă este la sfârşitul celor 30 zile în care poate returna marfa. Legal este doar 10 zile pentru cumpărăturile online, dar Emag oferă o perioadă extinsă.

 Am fost foarte curios cum se termină povestea, aşa că în timp ce îmi mai "clăteam ochii" cu nişte produse electronice am stat şi cu ochii pe ei. Au ajuns la zona de ridicare marfă şi cineva i-a preluat şi au mers în camera de garanţie (unde se terminase programul). Au stat ceva timp, mi-era teamă că i-au luat doar ca să nu facă scandal de faţă cu clienţii.

  Am fost plăcut surprins când au ieşit şi mi-au spus că le-au primit produsul înapoi deşi chiar trecuseră un pic peste cele 30 zile. Au primit o foaie cu care să-şi ridice banii şi i-am văzut şi la casă unde părea totul în regulă.


  A fost o surpriză plăcută, eu fiind obişnuit cu vânzătorii care încearcă să te convingă că anormalul "este normal" şi că, clientul face prea mult caz de un lucru minor. Era totuşi mai inspirat dacă îl duceau înapoi chiar în primele zile, se pare că a făcut acea problemă de la început. Probabil a ajutat şi faptul că mai reclamaseră clienţi aceeaşi problemă.

 Chiar nu înţeleg de ce sunt atâtea produse care au un zgomot ca de "bloc de înaltă" de la televizoarele pe lămpi. Am înţeles că sunt cauzate de piese de slabă calitate ("singing capacitor") sau bobine care nu sunt acoperite cu o pastă care să le ţină să nu vibreze. Multă lume nu le aude dar pe mine chiar mă deranjază. Până şi mouse-ul laser ergonomic (Microsoft 7000) are acel zgomot, şi GPS-ul Garmin, dar la astea două nu este atât de enervant ca la laptop.


 Încheiere

 Menirea acestui post este să fie un feedback pozitiv pentru magazinele care aplică abordări prietenoase cu clienţii. Majoritatea clienţilor sunt mulţumiţi cu produsele lor şi nu folosesc facilitatea, puţinii clienţi care au ghinion merită să aibă o metodă de a anula o afacere care simt că-i dezavantajează.

 S-ar putea să merite un preţ puţin mai mare la produse pentru a avea o astfel de garanţie că dacă ceva nu este în regulă poţi returna fără (prea multe) comentarii. Este ca o asigurare foarte ieftină prin care îţi împarţi riscul cu ceilalţi clienţi şi magazinul.

 Există şi o limită totuşi, televizorul pe care vreau să-l cumpâr (Samsung LE32650) era cu vreo 200 RON mai scump decât preţul la un alt magazin "cu nume" (Domo), probabil este încă perioada de recuperare a investiţiei de la Reţeaua Emag. Eu n-am câştigat nimic, aşa că mai aştept...

 Dacă nu pun un preţ decent s-ar putea să cumpăr TV-ul de la alt magazin, mai ales că nu îl mai au deloc în ofertă acum, dar pentru produse cu preţ apropiat de alte magazine "no-name" voi prefera în continuare Emag, fie şi pentru că au deschis până la 20:00 şi pot să trec după serviciu să iau produsul.

 Cred că nu mai e cazul să spun că dacă primeam ceva de la ei să scriu asta nu spuneam şi că sunt cam scumpi în ultima vreme ;)