2012-06-26

Review Samsung Galaxy Nexus I9250 - partea 1


Review Samsung Galaxy Nexus I9250
- partea I -

 Am cumpărat cu aproape 3 luni în urmă telefonul Samsung Galaxy Nexus. Sunt relativ mulțumit de el, în sensul că este un smartphone competitiv, dar vine cu obișnuitele dezavantaje ale telefoanelor "deștepte", de exemplu bateria ține destul de puțin.

 
Obiective la cumpărare

 M-am hotărât cu greu să-mi schimb telefonul Nokia 3110c (clasic), un telefon robust cu meniuri simple care mergeau impecabil. Telefonul avea o autonomie de aproape o săptămână.

 Din păcate browserul Internet nu suporta prea multe pagini, puteam citi știrile doar pe hotnews și nici acolo nu se vedeau toate articolele. De asemenea îmi doream să citesc în drum spre serviciu diverse bloguri (feed-uri RSS). De multe ori am nevoie de informații de pe web undeva unde nu am desktop/laptop.

 O cameră mai performantă a fost și ea pe lista de cerințe, am pierdut multe instantanee interesante din cauza calității camerei de la 3110 (pe care nici nu am dorit-o inițial). Înregistrarea video (eventual HD) este și ea o facilitate pe care să o dorești la mobil.

  Nu în ultimul rând, doream să primesc acasă update-uri de calendar și email relativ la serviciu (din motive de securitate nu funcționează pe desktop). Mi s-a părut interesant să am și GPS/hartă la purtător, nu pentru mașină ci pentru găsit diverse străzi prin București.

 De asemenea m-am gândit că un calendar personal mai ușor de folosit și actualizabil de pe desktop m-ar ajuta să mă organizez mai bine. Posibilitatea de a citi/răspunde la email este și ea mai bună la un smartphone.

 Ca și oportunitate, m-am gândit să am și posibilitatea să-mi programez propriile aplicații dacă îmi vine cheful. Apoi a apărut și ideea cu senzorul de presiune (barometru). Busola, senzorul de mișcare sunt iar niște facilități "cool" (chiar dacă nu s-au dovedit până acum utile). Nu m-au interesat foarte tare jocurile.


Alegerea / comparații:

 Pe lista scurtă de 3 telefoane "deștepte" și "de ultimă generație" am avut:
  • iPhone 4S
  • Samsung Galaxy S II
  • Samsung Galaxy Nexus
 Am renunțat cu regret la iPhone în primul rând din considerente de programabilitate. Chiar dacă nu am programat încă pe el, îmi place să știu că pot să o fac fără să trebuiască să-mi cumpăr și Mac. Am pierdut o cameră puțin mai bună, interfață un pic mai intuitivă, un plus de responsivitate. Am câștigat mai multe aplicații (multe gratuite), integrare foarte bună cu Google, vizionare site-uri cu flash.

 Am renunțat la Galaxy S II doar pentru că Galaxy Nexus are și senzor de presiune (barometru). Probabil pentru mulți este un moft, dar eu mi-am dorit de ani de zile un barometru care chiar funcționează. Ambele suportă Android ICS 4, Galaxy Nexus îl are default însă. Am câștigat barometru, un ecran un pic mai mare, butoane afișate pe display (se poate refolosi spațiul dacă aplicația știe). Teoretic, fiind telefonul "Google", Galaxy Nexus ar trebui să aibe update-uri mai prompte. Altfel, Galaxy S II este un telefon foarte testat (deci de încredere), cu un procesor aproape identic.

 Nu am avut răbdare să apară Galaxy S III sau iPhone 5 care probabil ar fi avut și ele barometru. Galaxy Nexus pare un pic cam mare la început, dar nu este deloc incomod, iar dimensiunea mai mare ajută mult la navigarea Internet.


 Partea a doua o găsiți aici



Dacă v-a plăcut articolul, daţi vă rog un share :

Niciun comentariu:

Facebook