Polițiștii și pietonii

Au început să apară polițiști care se asigură că și pietonii respectă culoarea semaforului, de exemplu la Piața Unirii. E un pic șocant pentru oameni, mai ales ca nu a existat o campanie de informare înainte. Bănuiesc că se dau în principal avertismente, cel puțin până se obișnuiesc oamenii cu faptul că regula trebuie chiar respectată.

Momentan, unii pietoni înjură, alți bombăne. Câțiva stăteau spășiți așteptând completarea procesului verbal. Dacă ai însă pretenția ca mașinile să dea prioritate pietonilor, trebuie să accepți și să nu încurci circulația mașinilor când au ele verde.

Pe de altă parte mi-aș dori și din partea polițiștilor un limbaj mai la înălțimea funcției. Eu am surprins situații în care vorbeau prea "ca la bere", răzând și făcând mișto. Am auzit chiar, ca răspuns la bombănelile unui pieton (neimplicat în contravenție): "ce vrei mă, vrei să-ți dau amendă?". Oamenii respectă mai ușor pe oamenii care... se respectă.

Bonus:
o/ Cand se ia cate-o masura, o/
o/ Lumea-njura o/
o/ Pe agentul sanitar o/
o/ Si-l intreaba fara noima: o/
o/ "CE-AI CU NOI, MA? o/
o/ PENTRU CE SA DAM CU VAR? " o/

Mircea Baniciu - Vara la tara:

Useful tip: Why my smartphone is charging very slow on USB ?