S-a modernizat Primăria Sector 5

Prinși între atâtea știri neliniștitoare uităm să mai apreciem lucrurile bune care se întâmplă. În spiritul corectitudinii, nu pot să nu remarc schimbările în bine de la Primăria Sector 5 - chiar dacă primarul actual nu a fost preferința mea în alegeri, din cauza experienței trecute cu partidul care l-a propus.

La început am fost dezamăgit de faptul că serviciul parcări a dispărut în ceață fără să lase niciun bilet. Sediul vechi era la Coșbuc, la "economatul lui Vanghelie". Mi-am amintit că descoperisem cu un an înainte site-ul primăriei sector 5 (http://www.sector5.ro/). Am intrat acolo și pe prima pagină am găsit mare poza primarului, cu o animație atât de rapidă încât nu apucam să citesc anunțul despre noul sediu.

Până la urmă am reușit să aflu că Primăria Sector 5 (inclusiv parcări) s-a mutat la adresa "Fabrica de Chibrituri 9-11", vis-a-vis de Monetăria Statului, aproape de Autogara Filaret. Acum site-ul are informații mult mai clare despre adresă.

Am riscat să merg cu mașina, chiar știind că nu prea sunt locuri de parcare în zonă. Pe de altă parte nici nu prea sunt mijloace de transport public în apropiere. Planul meu era să rog pe cineva să mă lase să parchez în curțile de lângă monetărie. Din fericire am găsit un loc liber chiar dintre cele amenajate în fața PS5.

Am găsit o clădire nouă, și cu un spirit nou. Le cunoșteam din vedere pe doamnele de la parcare, dar ceva subtil s-a schimbat și cu ele. Parcă zâmbeau mai mult, parcă erau mai relaxate, convorbirile cu oamenii erau mai armonioase.

De cum am intrat pe poartă am remarcat că oamenii de pază încercau să-i ajute cu informații pe cetățenii care veneau, și mai ales cu zâmbetul pe buze. Intrând înăuntru am observat că oamenii iau bon de ordine, o modernizare care nu părea de conceput anii trecuți în care ne încolonam la ușă și așteptam ore întregi să ne vină rândul. Înăuntru nu era foarte mare aglomerație, a mers repede. Birourile de la parcare sunt tot "open space", însă parcă sunt mai accesibile oamenilor acum.

În sfârșit, am rezolvat repede cu plata parcării și am plecat mulțumit de noua față a Primăriei Sector 5. Mai sunt lucruri care pot fi îmbunătățite, însă direcția este bună.

Lucruri care se pot îmbunătății

Pe site scria că programul începe la 9:00 însă în sediu era afișat program de la 8:00. Asta nu e mare lucru, însă pe site nu era trecută pauza de masă între 12:00-13:00, riști să stai o oră degeaba.

Formularul de parcare de pe site pare să nu mai fie actual, iar pentru cererile de parcare se cere în mod nejustificat adeverință de la asociația de proprietari. Partea cu ITP valabil am înțeles de ce este cerută, pentru a nu da loc de parcare pentru mașini vechi și practic abandonate.

De ce să nu ne gândim și la posibilitatea să se poată face și online plata locului de parcare? Mai sunt multe lucruri care pot fi îmbunătățite pentru a aduce PS5 "la un click distanță" cum anunță site-ul, însă schimbările făcute sunt de bun augur, cel puțin din interacțiunea mea scurtă.

Încheiere

Chiar dacă sunt un frecvent critic al partidului care a propus primarul la P.S. 5, ce îmi doresc eu este să ajungem să avem servicii de administrare decente cu orice partid ar câștiga alegerile. Diferența ar trebui să se facă între "bine" și "foarte bine", nu în între "foarte rău" și "un pic mai puțin rău". Schimbările recente la PS5 au mai ridicat un pic ștacheta și asta e bine. Îl felicit pe primar și sper să văd în continuare schimbări, doar în bine.