Ciclul: Macroeconomia reinventată

 

În ciclul "Viitorul probabil" am analizat acum 11 ani ce evoluții ne așteaptă în viitor, inclusiv criza energetică. Am ajuns aici după ce am analizat întâi cum funcționează economia actuală. Am fost stimulat să cercetez economia și de către criza economică mondială din 2008. Rezultatele sunt mai jos.
 
Economia la nivel macro este ușor de înțeles. Problema este că unele legități sunt contra-intuitive și chiar oameni de meserie economiști par că nu le înțeleg.
 
Concluziile mele duc la ideea că, și dacă am re-inventa economia, am ajunge undeva foarte aproape de modelul actual. Totuși sunt lucruri care se pot îmbunătății în sistemul economic actual - am și schițat unele sugestii. Primul pas însă, pentru a-l îmbunătății sistemul actual, este să înțelegem la ce nevoi răspunde el acum.


Economia re-amintită

Economia re-inventată

Despre banii ca datorie ... altfel

Comportarea banilor - datori

Relaxarea cantitativă mai pe înțeles

Economia tradusă (nou)


Dacă v-a plăcut un articol, dați vă rog un share, pe Facebook de exemplu. Altfel nu ajung la cititorii care ar mai putea fi interesați.

Ciclul bulelor economice - de la exuberanță la criză
(sursa imagine https://economiapentrutoti.blogspot.com/)


Bonus: Philosophy of All: How to fight deflation (meaningofstuff.blogspot.com)

P.S Articole și mai interesante scrise de mine în engleză:

Philosophy of everything