Nu cumparati de la Altex

Nu cumparati de la Altex !

Acesta este protestul meu impotriva Altex, ca urmare a unui incident petrecut recent.

Pe scurt, Altex a refuzat sa ofere garantie la un gadget cumparat de la ei, care s-a dovedit a fi crapat destul de rau. Ca argument al faptului ca nu l-am fortat in nici un fel, le-am aratat ca unul din cele doua produse identice prezentate in stand avea o crapatura similara fiind sigilat.

Din fericire paguba nu a fost mare de data asta, dar ce se intampla daca cumparam ceva mai scump ? Nu mi se pare normal si etic ca o firma sa puna in vanzare produse cu defecte de fabricatie si sa nu isi asume nici o raspundere pentru ele. Intr-o zi o firma ar putea sa vanda stocul de rebuturi ambalate frumos, iar cei care nu observa pe loc ... ghinion.


Detalii

Am cumparat produsul de la Altex Liberty Center in data de 12/02/2010. M-am prezentat cu bonul in data de 16/02/2010 in jurul orei 19. Probabil as fi ajuns mai repede daca l-as fi scos din cutie imediat dupa cumparare. Produsul era o mica lampa USB pentru laptop marca "Tuadia", importat de "Prolad SRL". Nu ma asteptam sa tina o viata, dar nici sa fie deja spart, cu suportul flexibil inutilizabil.


Cum s-au desfasurat ostilitatile

Doamna de la casierie m-a trimis la "baiatul de la stand". Baiatul de la stand m-a luat cu "daca veneati in 48ore...", apoi cu "ne certam pentru 15RON?". I-am spus politicos ca daca nu inseamna nimic 15RON sa imi dea el acei bani. L-am intrebat daca produsul are garantie si mi-a spus ca are 6luni.

A mers spre depozit si a verificat cu alt barbat, apoi a venit explicandu-mi ca pe bon scrie ca nu acopera defecte aparute in urma proastei utilizari. I-am aratat din nou aparatul sigilat care era spart de asemenea.

Fiind o paguba nu foarte mare, am plecat comunicandu-i ca voi scrie un articol. Am mai comunicat si casierei inca o data ca produsul a fost spart iar persoana de la stand a refuzat sa mi-l schimbe. Ea a schitat un ridicat din umeri iar eu am plecat.

Am ramas cu un gust usor amar si cu dorinta sa fac ceva impotriva unor astfel de practici. Si ce poate fi mai meritat decat a comunica si altora experienta mea si a ii indemna sa nu cumpere de la Altex, pentru ca risca sa cumpere produse defecte si fara nici o garantie ?


Incheiere

Comerciantii romani nu au inteles inca ca un client multumit aduce 10 alti clienti, iar un client nemultumit sperie 100. Este una dintre materiile la care societate romaneasca este inca corigenta.

Cei mai buni comercianti din Romania sunt ... cetateni de alta nationalitate, de exemplu turci. Sunt vanzatori care te fac sa te simti realmente bine si sa revi la magazinul lor, chiar daca ai anumite probleme.

De exemplu am cumparat de la un mic magazin de gadgeturi din pasajul metrou de la iesirea spre Hanul lui Manuc. Am cumparat prima data un hub USB care s-a dovedit a fi de viteza mica (USB 1.1). Am mai cumparat altul si am cerut explicit sa fie de mare viteza (USB 2.0), dar s-a dovedit a functiona tot la viteza de USB 1.1. M-am dus cu ambele inapoi. La primul deja nu mai aveam ambalajul si scrisesm pe el cu markerul. Vanzatorul mi le-a schimbat cu alt produs cu pret echivalent, insistand sa imi dea si restul pe care intentionam sa il las. Bineinteles ca acolo nu ma feresc sa revin.

Ce putem face pentru imbunatatirea serviciilor magazinelor ? In primul rand sa spunem ce experiente pozitive si negative avem si sa boicotam magazinele care fac probleme. Astfel, pana la urma, comerciantii vor realizeza ca este mai profitabil pentru ei sa ofere servicii de calitate.

Pentru pagube mai mari exista si protectia consumatorului. Sotia a reusit sa primeasca banii inapoi pe un mobil care a fost de vreo 3 ori in garantie si continua sa aibe aceeasi problema. La inceput nu au vrut sa execute clauza de garantie, dar dupa ce i-a somat protectia consumatorului s-au executat foarte rapid. Probabil au luat si amenda.


Republicarea articolelor este permisa cu citarea autorului