Analize bebe

Analize bebe

 Acest articol are menirea de a face cunoscute erorile care se întâmplă în laboratoare de analize medicale din București (la "privat").

 Bebe

 Acum trei săptămâni i-am făcut analiză de urină lui bebe la Medas (cel de la Unirii). La "urocultură" i-a ieșit o bacterie foarte nașpa, "Klebsiella pneumoniae secretoare de beta-lactamază cu spectru extins". Valoarea a ieșit  ">100000 UFC/mL", iar în mod normal ar fi trebuit să fie "<1000". La "sumar urină" a ieșit doar un test pozitiv, la "nitriți". La "sediment urină" a ieșit "rare celule epiteliale scuamoase, rare leucocite, rară floră microbiană" (ceea ce iese în mod normal am impresia).

 Îi cumpăraserăm un antibiotic destul de puternic, conform cu antibiograma, dar în paralel am repetat analiza la Medlife. Am avut inspirația să nu-i dăm antibioticul pînă nu a ieșit rezultatul la repetarea analizei. La Medlife rezultatul a ieșit negativ la infecție urinară. Împreună cu medicul am decis să credem al doilea rezultat. Între timp am mai repetat analiza la IOMC și rezultatul a ieșit tot negativ, bebe este bine-sănătos. Deci analiza de la Medas a fost greșită !


 Am pus mai multe detalii pentru ca specialiștii să poată aprecia mai bine cea mai probabilă cauză. Eu înclin să cred că a fost o contaminare în laborator, mai ales că în perioada aceea aveau o promoție de analize. Este foarte grav însă, se prescriu medicamente riscante pe baza acestor analize, nu mai vorbim de stresul psihic rezultat.


Analize greșite la femei însărcinate

 Nu este prima dată când analizele dau rezultate greșite. Cunosc doar în anturajul meu 3 cazuri de rezultate greșite în timpul sarcinii. Toate trei rezultatele ar fi indicat întreruperea sarcinii, lucru mult mai grav decât antibioticele administrate degeaba.

 Un caz s-a rezolvat cu repetarea analizei. La cel de-al doilea a fost mult mai dramatic, a ieșit o infecție acută foarte periculoasă pentru făt, la care un eventual rezultat negativ ulterior nu ar fi contrazis prima analiză. Cu mari intervenții au reușit să repete analiza pe același sânge și a ieșit  rezultat negativ.

 Soția a avut un rezultat greșit analize la Synevo în timpul sarcinii. La primul rezultat se recomanda repetarea analizei, iar repetarea a dat exact același rezultat (infecție incipientă), ceea ce era medical imposibil. Pe analiză au scris că "probabil eroare de laborator", dar banii i-au luat, iar stresul...


Scopul

 Am scris acest post despre analiza lui bebe pentru că mă aștept că nu este singurul caz. Dacă a fost contaminare de laborator, atunci a ieșit la fel la mai multe persoane. Eu am căutat pe Internet dacă a mai avut cineva aceeași problemă și nu am găsit. De obicei, chiar dacă află că a fost o greșeală, oamenii sunt prea "ușurați" ca să o mai reclame. Am scris acest post pentru ca cine mai are aceeași problemă să afle că nu este un caz izolat, iar dacă aceste informații încep să apară din mai multe surse putem identifica laboratoarele cu probleme.

 Cine a mai pățit probleme cu analizele (la orice firmă) este rugat să lase un comentariu. Cu cât mai puțin anonim, cu atât mai bine.


 Dacă v-a plăcut articolul, daţi vă rog un share :


Dacă v-a plăcut articolul, daţi vă rog un share :