Restaurante chinezești

Restaurante chinezești

 Mă gândeam să vă spun pe unde îmi place să mănânc ... asiatic. Nu primesc nimic în schimbul reclamei, vreau doar să împărtășesc cu voi ce-mi place și eventual să mă asigur că nu se desființează.

 Este printre recomandări și un restaurant vietnamez, dar nu merita să schimb "chinezesc" cu "asiatic",  că nu mai înțelegea lumea despre ce vorbesc. De exemplu cu mâncare indiană nu prea mă împac.

 P.S. Spațiul de nefumători este cam amenințat cu dispariția, deci dacă sunteți fumători nu sunt sigur că vreau să mergeți... :P


 De ce chinezesc ?

 În primul rând îmi place mâncarea chinezească/vietnameză ca și gust.

 Apoi îmi face mai bine la digestie decât bucătăria europeană. Asiaticii sunt preponderent intoleranți la lactoză (ca mine) deci mâncarea lor îmi este mai adecvată. Oricum nu suport mâncărurile gătite bazate pe unt și smântână (deși ele separat mi-ar plăcea).

 Mai este faptul că orezul nu conține gluten, pe când grâul din pâine da. Mulți oameni au intoleranță sau chiar alergie la gluten (ați văzut etichetele care specifică "conține gluten"). Se pare că glutenul, chiar atunci când nu face rău imediat are un efect lent care împiedică repararea tractului digestiv. Nu știu dacă am probleme cu glutenul, dar mă simt mult mai ușor dacă mănânc orez și nu pâine.


 Restaurante asiatice preferate de mine

 China Townhttps://www.china-town.ro/contact.html
  • cea mai bună "Vită pe plită încinsă" din București+Paris
  • zona Piața Gemeni (fostă piața Galați), parcare pe o străduță laterală
  • eu prefer :
    • Pui cu sos chinezesc special
    • Pui cu aromă de pește ( condimentele sunt pentru pește ! )
    • Pui dulce-acrișor
    • Ceai de iasomie
  •  ca desert inedit recomand : înghețată prăjită, un fel de "Desert surpriză" de la Shorley
 Thang Long - închis (update 2019)
  • mâncare vietnameză, mai puțin grasă decât cea chinezească
  • are un gust deosebit, fin, ei spun că folosesc condimente originale - vietnameze
  • de când s-au redeschis am folosit doar cateringul, atenție la comanda minimă în funcție de zonă!
  • când comandați spuneți numărul produsului. Este o afacere de familie, comanda este preluată de o doamnă vietnameză care vorbește româna imperfect (într-un mod ușor amuzant)
  • eu prefer : "Patul de jăratec", un pui aromat, cu ghimbir și alte arome
 Long Xuang - https://www.casa-dragonului.ro/
  • mâncare multă, bună și servire ok, au locuri la nefumători
  • zona Dristor, dacă aveți noroc puteți parca pe străduță. A nu se confunda cu cel poziționat exact lângă metrou Dristor, unde nu au locuri de nefumători și nu am găsit de loc parcare
  • eu prefer : "Pui cu urechi de lemn" - mâncarea nu este deosebită, dar este bună
  • ca desert inedit recomand "Lapte prăjit"

Încheiere

  Puteți recomanda și alte restaurante (ca și comentariu), dar numai ceva care v-a plăcut sincer și preferabil nu ca "anonim".

Poftă bună !


Dacă v-a plăcut articolul, daţi vă rog un share :