eSIM Digi în smartwatch Samsung Galaxy Watch5 LTE


Pe scurt

Oficial nu este suportat eSIM de la Digi pentru smartwatch. Activarea eSIM Digi pe smartwatch Samsung Galaxy Watch5 va da eroare "Error 2003" sau "Error 3010", totuși eSIM Digi va fi instalat pe ceas în ciuda erorii.

Din testele mele, funcționează eSIM Digi în Samsung Galaxy Watch5 pentru trimitere/primire SMS si date mobile (Internet). Nu am reușit însă să fac să meargă partea de voce (primire telefon sau apelare). 

Probabil după un update, se poate da telefon către numărul de SIM de pe ceas dacă ceasul nu este în raza Bluetooth a telefonului. Dacă ceasul este în raza Bluetooth a telefonului, trebuie apelat numărul de pe telefon pentru a suna (și) ceasul. La fel, de pe ceas se poate suna cu numărul de eSIM doar când nu este conectat Bluetooth la telefon.

Ideal pentru Samsung Watch5 ar fi să folosiți opțiunea "number share" sau "one number" de la Orange respectiv Vodafone.

Dacă vreți totuși să încercați cu eSIM Digi în smartwatch, detalii mai jos.

Activare eSIM Digi pe Samsung Galaxy Watch5, pe scurt

Atenție, nu veți putea telefona cu eSIM digi din smartphone și nici primi telefoane. Funcționează însă SMS si Date mobile, deci poți fi contactat în caz de urgență. SIM-ul odată transformat nu se mai poate folosi în altă parte. Nu ofer nicio garanție!

1. Aveți la îndemână cartela fizică Digi, eventual în alt telefon decât cel legat la smartwatch. Va trebui să citiți un SMS trimis pe acea cartelă înainte să se transforme în eSIM.

2. Din portal Digi, la Serviciile mele/Mobil, selectați numărul de telefon pe care sunteți dispuși să îl pierdeți și selectați "Schimbă în eSIM". Notați numărul cartelei alese.

3. După introducerea codului din SMS, eSIM-ul este disponibil în portalul Digi sub formă de cod QR, activabil o singură dată.

4. În aplicație de pe telefon Galaxy Wearable, cu ceasul conectat Bluetooth si WiFi, selectați "Mobile plan", "Add mobile plan". Selectați "I have a QR or activation code". Apăsați Next. Scanați codul QR din portal Digi.

5. Activarea va fi încercată aproximativ 1minut și apoi va da eroare 2003. La reîncercare activare cu același QR va da eroare 3010 care înseamnă probabil că acel QR este deja activat. De fapt eSIM-ul a ajuns în smartwatch. Verificați!

6. Verificați că eSIM-ul este activat în smartwatch. 

  • Opriți Bluetooth de pe telefon. Asta ar trebui să activeze cartela eSIM din smartwatch
  • Trimiteți un SMS de pe un alt telefon către numărul cartelei eSIM Digi. Verificați că îl primiți pe ceas. Ar putea să dureze gen 1min.
  • Faceți swipe de sus în jos către meniul cu 6 iconuri. Sub meniu ar trebui să apară alternativ cu data si "Digi Mobil" - dacă s-a reusit conectarea la Digi.
  • Porniți aplicația de apelare de pe smartwatch - faceți swipe de jos în sus și selectați iconul cu receptor verde de telefon. Selectați din ea iconul albastru (SMS). Selectați o persoană din agendă și trimiteți SMS către acel număr. Ar trebui să ajungă SMS cu numărul cartelei eSIM.
  • Intrați într-o aplicație care folosesti Internet, de exemplu faceti refresh la informațiile despre vreme. Ar trebui să funcționeze chiar dacă Bluetooth și WiFi sunt deconectate, asta validează că funcționează Internet prin cartela eSIM

7. Verificări mai complexe:

  • Intrați în meniul de sus al ceasului, făcând "swipe" de sus în jos. Meniul se poate derula cu "swipe" de la dreapta la stânga. Dacă nu găsiți iconurile de mai jos, adaugați-le cu "+".
  • Dezactivați Bluetooth si WiFi la smartwatch. Cât timp ceasul este conectat la telefon, va folosi cartela telefonului
  • Apăsați lung pe iconul "Date mobile" (două săgeți paralele, une în sus și una în jos). La "Mobile plans" veți găsi Digi.Mobil
  • Verificați că este activat "Date mobile" din meniul ceasului dacă doriți si Internet
  • Încercați și alte aplicații care folosesc Internet


P.S. Nu am avut răbdare să pun imagini pentru că nu prea am cititori. Dacă v-a plăcut articolul, vă rog să-mi puneți un link către acest blog într-o pagină sau să dați share pe Facebook, etc. Dacă sunt neclarități, lăsați un comentariu. Sper sa ajute.


Alte detalii

La ce ai putea să folosești eSIM în ceas?

Principala utilitate în a avea un smartwatch cu cartelă GSM (inclusiv eSIM) este că poți fi contactat chiar dacă ai plecat la o plimbare doar cu ceasul și nu cu telefonul. Normal, doar ceasurile care suportă GSM pot fi folosite astfel, de obicei sunt marcate (GSM/LTE).

Dacă configurezi pe smartwatch un eSIM cu number share, atunci telefoanele vor fi redirecționate automat către ceas dacă nu răspunzi la telefon. De asemenea poți apela de pe ceas pe cineva la nevoie.

Datele mobile pe ceas ar trebui să ajute la multe alte aplicații, deși personal nu am simțit momentan utilitatea. De notat că Google Pay funcționează o vreme și fără a avea conexiune la Internet sau telefon, deci acesta nu este un avantaj în a avea eSIM.

Folosind în ceas un eSIM cu alt număr de telefon (singura opțiune la Digi) limitează funcționalitatea. Poți apela de pe ceas pe altcineva, însă dacă te sună cineva o va face pe numărul din telefon. Pentru a primi apelurile pe ceas, ar trebui să configurezi un forward de la numărul de telefon către numărul de ceas - dacă nu se răspunde pe telefon un număr de secunde.

Update 2023: mai nou funcționează WhatsApp pe ceas, se pot primi/trimite mesaje pe ceas fără să ai telefonul lângă tine - doar folosind datele mobile de la eSIM Digi. Pentru mine e un mare avantaj.


eSIM la Samsung Galaxy Watch5

Samsung Galaxy Watch5 este conceput să funcționeze cu opțiunea Number Share - adică să configurezi la ceas un eSIM cu aelași număr precum numărul din telefon. Să folosești un eSIM simplu, cu alt număr de telefon, limitează mult funcționalitatea. 

De exemplu cartela eSIM din ceas se activează doar când se pierde conexiunea Bluetooth cu ceasul. Dacă încerci să dai telefon sau SMS cu ceasul conectat la telefon, atunci se va face apelul de pe telefon (cu cartela din telefon).

Update Decembrie 2023. Am constatat cu plăcută surpriză că funcționează acum să dau telefon copilului pe eSIM-ul de smartwatch atunci când ceasul nu este în raza telefonului. Îl pot suna să vină acasă, pe lângă faptul că se poate da share location cu locația ceasului din Smartthings ;) La fel, copilul mă poate suna de pe ceas dacă nu are telefonul cu el.


Activare eSIM la Digi

Trebuie să ai cartela disponibilă SIM fizică, pentru că vei primi un SMS pe care trebuie să îl introduci în aplicație. Odată introdus codul din SMS, cartela SIM fizică este permanent dezactivată și se generează un eSIM QR code în aplicație. Ideal să nu scanați codul QR cu camera decât în aplicația de configurare eSIM.

Odată scanat codul eSIM QR în aplicație, acesta nu mai poate fi folosit. Atenție deci să nu ștergeți mobile plan de pe smartwatch, aceasta va face irecuperabil eSIM-ul. De asemenea eSIM-ul nu se poate transfera pe alt device.

Am reușit sa "pierd" eSIM-ul în felul următor: primind o eroare la activare eSIM, am încercat să resetez ceasul la factory defaults. Era o opțiune acolo dacă să reseteze și "mobile plans" și am ales-o. Se pare că prin reset am pierdut eSIM-ul care se activase cumva pe ceas. Încercând să refolosesc codul QR din aplicația web Digi am primit mesajul că este deja folosit.

Dacă ați pierdut eSIM-ul, singura soluție este să mergeți la un sediu Digi/RCS să vă regenereze alt eSIM (costă 5 lei). Mai puteti să faceți alt abonament și să activați eSIM de acasă, însă în acest caz rămâne abonamentul pe cartela inițială care nu mai poate fi folosită nici ca eSIM nici ca o cartelă fizică.


Ce alternative sunt si cum am ajuns la Digi?

Vodafone:

Am încercat întâi să folosesc One Number (Number share) de la Vodafone, unde am cartela din telefon. Teoretic pentru persoane fizice transferul pe eSim se poate face online, însă eu am abonament pentru persoane juridice. Suportul Vodafone în magazin pentru persoane juridice este chiar mai rău decât pentru persoane fizice. Pe lângă faptul că sunt doar câteva sedii în București care oferă suport la personae juridice, am întâlnit cel mai neprofesionist consultant la Plazza. După ce că a stat de vorbă cu o amică în timp ce așteptam, a și plecat apoi un pic să-și rezolve niște probleme. Nu mi-a explicat exact ce se întâmplă, am ajuns să am cartela dezactivată și niciun serviciu.

YOXO / Orange:

YOXO nu suportă momentan eSIM pentru smartwatch. Nici nu poți să apelezi opțiunea eSIM dacă telefonul nu suportă. Neașteptat, multe telefoane Samsung pentru Europa nu suportă eSIM, de exemplu Samsung S10, S21 și S22 nu suportă. Teoretic abonamentul Orange ar suporta Number Share, însă nu am vrut să mă încurc cu încă un abonament.

Digi

Având abonament Digi, am încercat să transform un SIM existent într-un eSIM din aplicația web. A mers relativ ușor. A trebuit însă să trimit SMS de pe cartela Digi, pentru asta am folosit un alt telefon - cu puțin efort puteam folosi și telefonul meu uzual. Din păcate am resetat ceasul si am pierdut eSIM-ul, a trebuit deci să fac un drum până la sediul Digi să îmi re-emită eSIM - mi-au dat o foaie cu QR-ul nou contra 5lei.

See also: Meaning of Life