Bătaie în tramvaiul 32

Astăzi în tramvaiul 32 a izbucnit un conflict. Eram ceva mai departe, nu am prins începutul și nici toate detaliile de desfășurare. Am auzit un tip care îl lovea pe altul pentru că l-ar fi învinuit că s-a luat de o fată. Mi-a luat ceva să înțeleg care e situația.


Tipul agresat era relativ înalt, cu părul lung, dar destul de uscățiv. Agresorul era atletic și căuta clar cearta. Avea și un jalon de circulație cu el, n-am înțeles de ce. Aș fi zis că este cam beat după coerența gândurilor, deși avea control fizic și verbal destul de bun. Amicul agresorului încerca să-l potolească, doar verbal însă : îi explica că tipul a interpretat greșit discuția dintre ei ca adresându-i-se fetei. Agresorul se dădea foarte jignit, că "el are și prietenă" și escalada conflictul. Poate era chiar drogat, în ziua de azi e cam frecvent fenomenul.

Partea tristă este că nu s-a băgat nimeni altcineva. Eu eram pe scaun, și în ciuda antecedentelor mele nu prea mi-a venit să intervin, cred că agresorul mă întrecea inclusiv la fugă. Nu am intervenit nici verbal : nu am găsit cuvintele potrivite. M-am gândit să sun la poliție, dar mi s-a părut că nu ar ajunge în timp util. Un vecin a sunat zilele trecute pentru că a văzut necunoscuți drogându-se în fața blocului iar poliția a spus că "nu are benzină".

Agresatul s-a dus spre ușă, părea foarte afectat dar nu părea lovit rău. A spus câteva vorbe despre oamenii care nu am intervenit, a aplaudat și a spus că așa o să pățim și noi pe viitor dacă mereu nu intervenim. Ceva s-a întâmplat, agresorul a vrut să re-escaladeze conflictul dar acum s-au băgat câțiva oameni, l-au apucat de mâini, am strigat și eu ceva gen "potoliți-vă". Agresatul a coborât la "trafic greu" iar agresorul cu prietenul au coborât la "Sebastian". S-au uitat un pic pe peron, probabil nu au observat că agresatul coborâse la stația anterioară.

Mi-a părut foarte rău de tipul agresat. Probabil chiar a făcut o faptă bună luând apărarea fetei. Nu știu dacă a greșit ceva în abordare, dar sigur nu merita să fie lovit repetat. Mi-ar fi plăcut ca oamenii din tramvai (și eu) să reacționăm mai repede, să găsim cuvintele potrivite pentru aplanare, poate un "potoliți-vă sau chem poliția". Am scris despre întâmplare pentru a ne putea gândi, la rece, cum ar trebui abordate astfel de situații, pentru a nu ne mai surprinde "blocați".